سنگ اکتینولیت

آکتینولیت

در طبیعت ، گروه بسیار گسترده ای از سیلیکات ها با ترکیب پیچیده وجود دارد که اصلی ترین وجه تمایز آن تمایل به تشکیل بلورهای نازک و بلند است. به این ترکیبات آمفیبول گفته می شود (در یونانی “dual” ، “obscure”). در گروه کانی شناسی می توان اکتینولیت را از نظر ابهام خواص ، تنوع ترکیب و تعدد فرم ها به عنوان قهرمان شناخت.

انواع اکتینولیت

علاوه بر خود اکسید سیلیکون ، اکتینولیت حاوی کلسیم اکسید شده (معمولاً “کامل” با منیزیم و آهن متصل شده) و یک گروه هیدروکسیل است. از آنجا که ناخالصی ها سیلیسیم و کلسیم می تواند همراه با منیزیم ، آلومینیوم ، تیتانیوم ، منگنز باشد.ساختار بلوری این ترکیبات (فلدسپات ، ولاستونیت) همیشه ستونی است .

آهن تقریباً اجباری موجود در اکتینولیت ماده معدنی را رنگ می کند. ترکیبات فلزات آهنی هتروالنت به کریستال ها یک رنگ سبز یا قهوه ای می دهد.

علاوه بر یشم ، amiant (به یونانی “خالص”) در میان اکتینولیت ها متمایز می شود. در آمیان ، الیاف تشکیل شده توسط بلورهای شفاف به صورت موازی قرار می گیرند و به راحتی از یکدیگر جدا می شوند. این ماده معدنی یکی از آمفیبول-آزبست است. رنگهای آن در قسمت بنفش طیف قرار دارد.کوارتز با رشد اکتینولیت در مجموع “مودار” نامیده می شود. در اروپا ، از دوران باستان آنها را “موهای تتیس” (نسخه لاتین شده نام الهه تتیس) می نامیدند.

 

کاربرد اکتینولیت

آکتینولیت

در طبیعت ، گروه بسیار گسترده ای از سیلیکات ها با ترکیب پیچیده وجود دارد که اصلی ترین وجه تمایز آن تمایل به تشکیل بلورهای نازک و بلند است. به این ترکیبات آمفیبول گفته می شود (در یونانی “dual” ، “obscure”). در گروه کانی شناسی می توان اکتینولیت را از نظر ابهام خواص ، تنوع ترکیب و تعدد فرم ها به عنوان قهرمان شناخت.

پرتوهای سبز اکتینولیت

“Actis” در یونانی به معنای “اشعه” است ، بنابراین اکتینولیت به معنی “سنگ تابشی” است. نام زیبایی که در سال 1794 توسط ریچارد کروان ایرلندی به این ماده معدنی داده شده است ، تمام خصوصیات خارجی سنگ را نشان نمی دهد. در بیشتر موارد ، اکتینولیت واقعاً شبیه یک پرتوی متحجر از اشعه است – علاوه بر این ، پرتوهای سبز – اما به همین دلیل آمفیبول ها وجود دارد تا متخصصان را گیج کند …اکتینولیت لزوماً سبز نیست و هر ماده معدنی مات نیست. در بعضی از مناطق (تانزانیا ، هند) اکتینولیت هایی با کیفیت و اندازه عالی برای ساخت درج های جواهرات وجود دارد.

و در عین حال ، درخشندگی اکتینولیت مهمترین آن است ویژگی متمایز! تزئینات داخلی ساخته شده از سنگ سبز زیبا با پرتوهای متعدد رگه در همه تغییرات ممکن زیبایی ظاهری یک کریستال سوزنی را به سمت بیرون بازی می کند. به خصوص در گوهرشناسی نفریت ارزش دارد.

همچنین اکتینولیت های ریزدانه ای با رشته های غیر قابل تشخیص وجود دارد. چنین سنگهایی با رنگ سبز چمن دار (ترجیحاً) ، سبز قهوه ای ، سبز مایل به آبی ، رنگ قهوه ای و شفافیت مشخص می شوند. بهترین آکتینولیت های این نوع smaragdites نامیده می شوند و از جمله در بازار جواهرات از ارزش بالایی برخوردار هستند.

 

 

زمردهای طبیعی ظاهرشان به چه شکل هستند؟

اولین ذخایر کشف شده زمرد در جهان کدامند؟ از لحاظ تاریخی، اولین محل معروف، تعدادی معدن کنار دریای سرخ در مصر بود، معروف به معادن کلئوپاترا. بیشترین زمرد های استفاده شده در جواهرات قدیمی از این معادن به دست می آمدند. مکان این معادن در قرون وسطی کاملا گم شده بود. این معادن تا سال…

الماس های سیاه از نوع کربنادو چگونه تشکیل شده اند؟

الماس سیاه از نوع کربنادو چیست؟ گونه گوهری و با ارزش الماس سیاه از نوع کربنادو است. کربنادو (carbonado) فرم پلی کریستالی الماس است که از تبلور الماس، گرافیت و کربن آمورف در کنار هم به وجود آمده است. تخلخل کربنادو از ۱ درصد تخلخل کم) تا ۱۰ درصد تخلخل زیاد است که متغیر بودن وزن…

آیا در بازار آمیتیست مصنوعی یافت میشود؟

مشخصات سنگ آمیتیست چیست؟ آمیتیست سنگی شفاف با سختی 7 در مقیاس موهس و جزو پرطرفدارترین نوع در خانواده کوارتز می باشد. رنگ این گوهر به علت ترکیبات ناخالصی آهن دار است. این گوهر معمولا به صورت کریستال شش وجهی یافت می شود و در سنگهای آذرین و دگرگونی، به ویژه گرانیت و گنیس (سنگ جرقه)…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست
باز کردن چت
1
پشتیبانی واتس اپ
در واتس اپ به ما پیام بدید
سلام
کارشناس جواهرات در خدمت شماس