سنگ مرمر قرمز با بافت کلسیتی چیست وچگونه ساخته میشود؟

سنگ‌ مرمر چه نوع سنگی است؟

“سنگ مرمر یک سنگ دگرگونی آهکی است که از تغییر شکل سنگ‌های آهکی(caco3) تشکیل میشود. کانی اصلی تشکیل دهنده مرمر کلسیت (caco3) می باشد که در سنگ های آهکی دیگری مانند لایمستون و تراورتن نیز وجود دارد.”

سنگ مرمر با استحکام زیاد و البته لوکس‌ترین و گران‌ترین خانواده سنگ‌های تزئینی در کشور ایران است.  سنگ مرمر می‌تواند نور را خود عبور دهد، استحکام خوبی دارد و رنگ‌های متفاوتی دارد. به خاطر این ویژگی‌ها تبدیل به سنگی خاص شده است.

 

سنگ مرمر چگونه ساخته می‌شود؟

فرآوری سنگ مرمر اهمیت بالایی دارد. زیرا مرمر شکننده‌تر و خردتر از بقیه سنگ‌ها است. با توجه به قیمت بالای این سنگ، باید بهترین فرآوری برای مرمر انجام شود. برای کسب بهترین نتیجه از فرآوری سنگ مرمر، روش بغچه کردن یا سیستم وکیوم عالی است. در این روش اپوکسی داخل سنگ بلوک تزریق می‌شود. البته لازم به تذکر است که هر چه کیفیت محصولات مصرفی بهتر باشد، فرآوری شما بهتر می‌شود.

پیشنهاد ما به شما اپوکسی مخصوص تزریق در ترک‌های سنگ کوپ مارامو است. این محصول از با کیفیت‌ترین‌های بازار است. تولید آن داخل کشور است. همچنین قیمت مناسبی دارد. توری های وکیوم و توری بقچه برند مارامو هم کیفیت و قیمت خوبی دارد.

مرمر قرمز با بافت کلسیتی

 

فرآوری مرمر

در فرآوری سنگ مرمر می‌توانید جهت پیچیده و بقچه کردن سنگ از ژل اپوکسی و توری مش الیاف حصیری ما را استفاده نمایید همچنین اگر سنگ شما نیاز به وکیوم کردن دارد. پیشنهاد ما به شما استفاده از توری وکیوم و اپوکسی و یا مخصوص کوپ مارامو می باشد. اما در فرآیند تولید تایل شما می توانید از اپوکسی های مخصوص سنگ مرمر و توری تایل مارامو استفاده نمایید و اگر برآوردی اسلب انجام می دهید

حتماً به شما توصیه می‌کنیم از اپوکسی و توری اسلب مارامو که کیفیت بسیار بالایی دارند استفاده نمایید و ما اگر قصد تولید سنگ مرمر صورتی فیروزه‌ای و یا دودی را دارید نیست بهترین انتخاب رنگ های خمیری مرمرمارامو می باشد .

مرمر قرمز با بافت کلسیتی

سنگ مرمر از دگرگونی کدام سنگ به وجود می آید؟

حال این سوال پیش می‌آید که، سنگ مرمر جز کدام سنگهاست؟ در واقع سنگ مرمر از دگرگونی سنگ آهک است. کانی پایه و اصلی سازنده سنگ مرمر، کلسیت است. در زبان عربی آن را حجره الرخام می‌نامند، در زبان انگلیسی اونیکس ONYX و در زبان چینی A گفته می‌گویند. در واقع سنگ اولیه سنگ مرمر آهک است. این سنگ از دگرگونی کلیست سنگ مرمر ONYX به وجود می‌آید. این موضوع در سنگ‌های مرمریت هم وجود دارد. اما تا حدی متفاوت‌تر است.

مرمر قرمز با بافت کلسیتی

دلیل استحکام سنگ مرمر چیست؟

جهت افزایش استحام بخشی سنگ در فرآوری، استفاده از مش و اپوکسی با کیفیت، تعیین کننده‌ترین عامل در استحکام سنگ است. در حال حاضر با کیفیت‌ترین محصولات این حوزه تولید برند مارامو (MARAMO) است. این مجموعه از فعالان در حوزه واردات مش‌های فایبرگلاس است. توری‌ فایبرگلاس برند مارامو با نشان سه خط آبی، قرمز و مشکی در کنار توری شناخته می شوند. با توجه به کیفیت بالای محصولات، در بازار توری اسلب و توری تایل مارامو به عنوان با کیفیت‌ترین توری پشت سنگ در بازار شناخته شده است.

سنگ مرمر در کجا یافت می شود؟

سنگ مرمر ایرانی شهرت بین المللی دارد. علت آن وجود یک رگه از سنگ مرمر در نواحی مختلف ایران است. این رگه از شمال غربی تا جنوب غربی کشورمان است. از شمال غرب آغاز می‌شود. به سمت مرکز، جنوب و جنوب غرب می‌رود. در نهایت وارد افغانستان می‌شود. این رگه تا هند هم امتداد دارد. این موضوع باعث شده، سنگ مرمر افغانستان هم یکی از سنگ های منحصر به فرد در بازار بین المللی باشد.

مرمر قرمز با بافت کلسیتی

مقاومت و استحکام زیاد

سنگ مرمر در اثر دما و فشار بالا شکل میگیرد، بنابراین مقاومت و استحکام زیادی دارد. مرمر در  تغییرات آب و هوایی (سرما و گرما) مقاومت خوبی دارد. سنگ های مرمر را میتوان برای مکان و فضاهای پر جمعیت مانند زیارتگاه ها، فرودگاه ها و اماکن عمومی استفاده کرد. استحکام و مقاومت بالای آن با گذشت زمان خود را نشان می دهد و بر خلاف ظاهر فوق العاده زیبا و شکننده ای که دارند میتوان در کف کار استفاده کرد و  برای مدت زمان زیادی دوام و ظاهر خود را حفظ کنند. این مسئله به جنس سنگ بستگی دارد. هر چقدر سنگ در دل زمین در اثر فشار بیشتری در طول مدت بیشتری قرار گیرد تا شکل بگیرد، بعد از استخراج مقاومت بالایی خواهد داشت. جالب است بدانید که زمان استخراج سنگ مرمر به صورت تکه های کوچک استخراج می شوند.

مرمر قرمز با بافت کلسیتی

 

نگهداری ساده از سنگ مرمر

یکی از دیگر ویژگی های مثبت سنگ مرمر، شست و شوی آسان آن است. به دلیل اینکه سطحی صاف و یکدست دارند با یک دستمال و یا پارچه مرطوب هم میتوان سطح آن را تمیز کرد. سنگ های مرمر به دلیل اینکه رطوبت جذب نمیکند درمکان های پر تردد و مرطوب قابل استفاده هستند.

قابلیت عبور نور:

قابلیت عبور از ویژگی های منحصر به فرد و جذاب سنگ های مرمر است. سنگ مرمر خالصی که با ضخامت بسیار کم برش خورده است می توانند نور را از میان بافت خود عبور دهد این ویژگی باعث شده است که در دکوراسیون های خاص و لوکس مورد استفاده شود.

مرمر قرمز با بافت کلسیتی

قیمت گذاری در مرمر ها

به دلیل اینکه سنگ های مرمر در ایران معادن زیادی ندارد نایاب و گران قیمت است.  مورد دیگری که باعث میشود قیمت سنگ مرمر بالا باشد مربوط میشود به  زمان استخران آن. به دلیل اینکه سنگ مرمر به صورت تکه های کوچک استخراج میشود زمان بر است و در نتیجه هزینه استخراج هم بالا میرود.

رنگ‌های متنوع

بعضی از کارخانه‌های سنگبری با استفاده از رنگ‌های مخصوص نسبت به رنگ کردن سنگ مرمر سفید و تبدیل آن‌ها به سنگ مرمر فیروزه‌ای اقدام می‌کنند. پیشنهاد ما به شما تولیدکنندگان سنگ، محصولات برند مارامو (MARAMO) است. محصولات این شرکت کیفیت بالایی در رنگ‌های خمیری دارند. همچنین دارای دسته‌بندی تخصصی رنگ‌های مرمر هستند. برای ساختن سنگ‌های مرمر صورتی و سنگ مرمر فیروزه‌ای و حتی سنگ مرمر دودی می‌توانید از این محصولات استفاده کنید.

مرمر قرمز با بافت کلسیتی

شرکت مارامو (MARAMO) علاوه بر تامین رنگ‌های خمیری مخصوص سنگ، انواع اپوکسی مخصوص فرآوری سنگ را با بیش از ۳۰ گروه محصول ارائه می‌کند. در واقع تخصصی‌ترین مرکز ایران در ارائه محصولات اپوکسی سنگ در حال حاضر است. فعالیت گروه تولیدی و صنعتی مارامو در عرصه  سنگ و اپوکسی‌های سنگ به اوایل دهه هشتاد برمی‌گردد. یقیناً این مجموعه یکی از اولین فعالان در حوزه اپوکسی سنگ در ایران است. مارامو ضمن تولید اپوکسی مخصوص سنگ در کشور از سال ۸۴ مدعی اولین تولید کننده تخصصی سنگ در ایران است.

مرمر قرمز با بافت کلسیتی

 

زمردهای طبیعی ظاهرشان به چه شکل هستند؟

اولین ذخایر کشف شده زمرد در جهان کدامند؟ از لحاظ تاریخی، اولین محل معروف، تعدادی معدن کنار دریای سرخ در مصر بود، معروف به معادن کلئوپاترا. بیشترین زمرد های استفاده شده در جواهرات قدیمی از این معادن به دست می آمدند. مکان این معادن در قرون وسطی کاملا گم شده بود. این معادن تا سال…

الماس های سیاه از نوع کربنادو چگونه تشکیل شده اند؟

الماس سیاه از نوع کربنادو چیست؟ گونه گوهری و با ارزش الماس سیاه از نوع کربنادو است. کربنادو (carbonado) فرم پلی کریستالی الماس است که از تبلور الماس، گرافیت و کربن آمورف در کنار هم به وجود آمده است. تخلخل کربنادو از ۱ درصد تخلخل کم) تا ۱۰ درصد تخلخل زیاد است که متغیر بودن وزن…

آیا در بازار آمیتیست مصنوعی یافت میشود؟

مشخصات سنگ آمیتیست چیست؟ آمیتیست سنگی شفاف با سختی 7 در مقیاس موهس و جزو پرطرفدارترین نوع در خانواده کوارتز می باشد. رنگ این گوهر به علت ترکیبات ناخالصی آهن دار است. این گوهر معمولا به صورت کریستال شش وجهی یافت می شود و در سنگهای آذرین و دگرگونی، به ویژه گرانیت و گنیس (سنگ جرقه)…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست
باز کردن چت
1
پشتیبانی واتس اپ
در واتس اپ به ما پیام بدید
سلام
کارشناس جواهرات در خدمت شماس