مروارید دریای جنوبی “South Sea Pearls”

مرواریدهای دریای جنوبی ارزشمندترین مرواریدهای بازار امروز هستند، زیرا نه تنها بزرگترین مروارید هستند، بلکه بسیار نادر نیز هستند. این مرواریدها عمدتاً بر اساس رنگ های اصلی سفید یا طلایی گروه بندی می شوند و در صدف با رنگ های نقره ای و طلایی (Pinctada maxima) در سواحل گرم دریای جنوبی استرالیا، اندونزی، فیلیپین و برخی دیگر از کشورهای جنوب شرقی آسیا کشت می شوند. به مروارید های دریای جنوبی اغلب دارای ضخامت بسیار بالای 2-6 میلی متر، و درخشندگی بالایی هستند و بازتاب های تندی ایجاد می کنند، که با توجه به کمیاب بودنشان، آنها را به مجموعه های مورد علاقه بسیاری از گردآورندگان مروارید تبدیل می کند.

چه چیزی مرواریدهای دریای جنوبی را زیبا می کند

مروارید

درخشش، درخشش، درخشش! و رنگ های مروارید طبیعی در هیچ کجای زمین یافت نمی شود. درخشش گوهر مروارید دریای جنوبی که تقریباً به طور جهانی توسط مروارید سازها از نظر ظاهری «ساتینی» توصیف می‌شود، از نظر ظاهری نرم‌ تر از مروارید های ژاپنی آکویا است. مرواریدهای دریای جنوبی به جای درخشش آینه‌ مانند، که مرواریدهای آکویا به آن مشهور هستند، درخشش زرق و برق‌ آمیزی دارند که به نظر می‌ رسد از درون سرچشمه می‌ گیرد.

 

4. مروارید آکویا “Akoya Pearls”

با صدف آکویا در ژاپن بود که اولین تلاش موفق برای پرورش مروارید در سال 1900، انقلابی در صنعت مروارید ایجاد کرد. دیگر مرواریدها حق انحصاری ثروتمندان و قدرتمندان نبودند. مشخصه مروارید های تولید شده در صدف آکویا، درخشندگی و گردی کامل آنها است که آنها را نماینده سبک کلاسیک و ظریف مروارید می کند. در حالی که ژاپن زمانی منبع اصلی مروارید آکویا بود، دهه ها پیشرفت در تکنیک های کشت، صنعت تولید را به حدی رسانده است که بیشترین درصد مروارید آکویا اکنون در چین، کره جنوبی، ویتنام و استرالیا تولید می شود.

چگونه آنها را با انواع دیگر مروارید مقایسه می کنند

صدف های مروارید آکویا برخلاف پسرعموهای آب شیرین خود، به ندرت بیش از دو مروارید در هر برداشت تولید می کنند. صدف ها با مهره ای متشکل از مروارید مادر و تکه کوچکی از بافت گوشته، هسته دار می شوند. این مهره به هسته گوهر مروارید تبدیل می شود و به همین دلیل است که مرواریدهای آکویا اغلب کاملاً گرد هستند. این شکل، همراه با درخشندگی بالا که در مرواریدهای آکویا با کیفیت بالا یافت می‌شود، و کمیاب بودن نسبی آن‌ها در مقایسه با مرواریدهای آب شیرین، ارزش درک شده‌ای به مرواریدهای آکویا می‌دهد.

مروارید

 

انواع شکل مروارید

از آنجا که مروارید ها کاملاً طبیعی هستند، شکل آنها می تواند به طور تصادفی متفاوت باشد: گرد، بیضی، شبیه به قطره یا دکمه، با شیارهای دایره ای شکل یا کاملاً غیر منظم (باروک) است. یک شکل کاملاً کروی، کمیاب ترین و با ارزش ترین است و به طور کلی، هرچه گردتر باشد، ارزشمندتر خواهد بود. به طور معمول فقط 1 تا 5 درصد از برداشت مروارید به طور مداوم گرد است، اما این به نوع و منشاء گوهر مروارید نیز بستگی دارد. شکل مروارید با تفاوت بین حداکثر و حداقل قطر، اندازه گیری می شود و می توان به راحتی با چشم غیر مسلح تشخیص داد.

مروارید

 

رنگ های مروارید طبیعی

رایج ترین رنگ برای مرواریدها سفید، کرم یا خاکستری است اما در رنگ هایی مانند بنفش، سیاه، صورتی، سبز، شامپاینی، شکلاتی، آبی و اسطوخودوسی نیز وجود دارد. گوهر مروارید های طبیعی و مدرن شاید دوست داشتنی ترین سنگ های قیمتی در همه زمان ها هستند که در طیف گسترده ای از رنگ ها وجود دارند. آشنا ترین رنگ ها سفید و کرم (قهوه ای مایل به زرد روشن) است. سیاه، خاکستری و نقره ای نیز از دیگر رنگ های رایج است. اما پالت رنگ مروارید هر رنگی را شامل می شود که معمولاً رنگ صورتی (بعضی اوقات گل رز)، سبز، بنفش یا آبی نیز دیده می شود. برخی از آنها نیز پدیده رنگین کمانی را نشان می دهند که به عنوان orient شناخته می شود.