موزانایت چیست؟ تفاوت قیمت میان موزانایت و الماس

موزانایت چیست

از لحاظ شیمیایی موزانایت یک سیلیکون کاربید است با فرمول sic. موزانایت در طبیعت کاملا نادر و کمیاب است. البته موزانایت می تواند در آزمایشگاه ها ترکیب شود که به طور گسترده ای باعث شده‌ که با یک قیمتی معقول در دسترس قرار بگیرد. نام موزانایت از شیمیدان فرانسوی Henri Moissan که این سنگ را در سال ۱۸۹۳ پیدا کرد گرفته شده است.

موزانایت

رنگ و خواص موزانایت

ساختار کریستالی موزانایت بسیار شبیه به الماس است، با نوع مشابهی از قید های هم ظرفیت، همین باعث شده که موزانایت کاملا قوی شود و قادر به ایستادگی در برابر فشارهای جدی باشد.

 

رنگ موزانایت همانند الماس می تواند در محدوده های مخصوص به خود قرار بگیرند و در یک مقیاس مشابه ای درجه بندی می شوند. موزانایت همانند الماس می تواند برش و جلا داده شود تا اینکه از خودش زیبایی و درخشانی را نشان دهد. به علت اینکه موزانایت معمولا در آزمایشگاه های تشکیل می شوند، در واقع ممکن است بهتر از الماس واقعی ظاهر شود.

موزانایت

مقایسه موزانایت با الماس

طول عمر الماس ها یکی از سخت ترین مواد معدنی و طبیعی شناخته شده بر روی سیاره می باشد و میزان سختی آن ۱۰ می باشد. در مقایسه با الماس ها میزان سختی یاقوت ها (سفایر) نیز ۹ می باشد.

 

طرز استفاده از موزانایت

در واقع استفاده از موزانایت یک پیشنهاد ارزان تر نسبت به الماس است. از آنجایی که موزانایت در واقع بی عیب و نقض تر از الماس و حتی ممکن است از نظر زیبایی شناختی جذاب باشد حتی برای کسانی که می خواهند در هزینه صرفه جویی کند می تواند انتخاب عالی به شمار آید. شباهت موزانایت نسبت به الماس فراتر از ظاهر جواهرسنگ ها است.

موزانایت

همانطور که قبلا گفته شده موزانایت یکی از سخت ترین مواد ترکیبی و طبیعی است. در نتیجه موزانایت می‌تواند در کاربردهای صنعتی مشابه نیز به کار آید موزانایت همانند الماس می تواند در آزمایش هایی با فشار بالا مورد استفاده قرار بگیرد و همچنین به خاطر قابلیت رسانایی می تواند در کاربردهای حرارتی و الکتریکی مورد استفاده قرار بگیرد.

تفاوت قیمت میان موزانایت و الماس چقدر است؟

بر طبق گزارش سایت callagold ، یک قیراط الماس برابر است با حدود ۵ هزار دلار در حالی که موزانایت با همین اندازه مشابه به چیزی حدود ۷۰۰ دلار قیمت دارد. به عبارت دیگر ، ارزش الماس ۷ برابر از موزانایت می باشد‌. callagold همچنین یادآور شده است که سنگ الماس و موزانایت معمولا به طور متفاوتی اندازه گیری می شوند. در حالی که الماس ها به طور کلی توسط وزن آن قیراط آنها اندازه گیری می شوند. موزانایت ها با میلی متر اندازه گیری می شوند (اندازه نه وزن) این دو سنگ قیمتی دارای توده های متفاوتی می باشند. الماس یک قیراطی تقریبا به اندازه یک موزانایت ۶.۵ میلی متری می باشد. ارزش اینگونه سنگ ها به لحاظ کیفیتی آن اندازه گیری می شود.

موزانایت

چگونه از موزانایت نگهداری و آنرا تمیز کنیم؟

تمیز کردن موزانایت چیزی است که شما می خواهید آنرا منظم انجام دهید تا درخشندگی جواهرات حفظ شود. به نظر نمی رسد موزانایت ها بسیار روغن و چربی ها را جذب کنند. همانند الماس ، سنگ موزانایت نیاز چندانی به تمیز کردن مکرر در هر سال ندارد. این سنگ می تواند ، در حال حاضر و مکررا شما از او مراقبت کند. پاک کننده های التراسونیک به خوبی کار می کند. شما می توانید از بخارشو هم استفاده کنید که البته توصیه نمی شود. شما همچنین می توانید آنرا با دست با استفاده از مواد شوینده ملایم تمیز کنید.

از مسواک های نرم استفاده و آنرا بر روی سنگ خود بکشید تا تمیز شود. همیشه هنگام تمیز کردن و نگهداری از جواهرات ملایم و با لطافت رفتار کنید.

ذخیره کردن و اندوختن موزانایت یک مسئله ساده ای است. موزانایت یک ماده خنثی است. (در حقیقت ، موزانایت سخت تر از الماس است) بنابراین نیازی نیست تا درباره آن بدگمان باشید. هنگامی که از موزانایت خود استفاده نمی کنید آنرا در جعبه جواهرات نرم و ملایم دارید. آنرا در محفظه خود نگه دارید به خصوص اگر تکه جواهر شما دارای زمینه طلایی نرم است و شما نمی خواهید جواهراتان خراش پیدا کند.

موزانایت برای استفاده و پوشیدن در قالب جواهرات بسیار مناسب است. (در واقع ، به خاطر اضافه شدن سختی آن می توان گفت که موزانایت قابل استفاده تر از الماس است.) اما جواهرات موزانایت را قبل از انجام کاردستی ، شنا کردن ، تمرین و ورزش و … در بیاورید. این همواره یک حرکت هوشمندانه ای است برای اینکه موزانایت شما در امان بماند‌.

زمردهای طبیعی ظاهرشان به چه شکل هستند؟

اولین ذخایر کشف شده زمرد در جهان کدامند؟ از لحاظ تاریخی، اولین محل معروف، تعدادی معدن کنار دریای سرخ در مصر بود، معروف به معادن کلئوپاترا. بیشترین زمرد های استفاده شده در جواهرات قدیمی از این معادن به دست می آمدند. مکان این معادن در قرون وسطی کاملا گم شده بود. این معادن تا سال…

الماس های سیاه از نوع کربنادو چگونه تشکیل شده اند؟

الماس سیاه از نوع کربنادو چیست؟ گونه گوهری و با ارزش الماس سیاه از نوع کربنادو است. کربنادو (carbonado) فرم پلی کریستالی الماس است که از تبلور الماس، گرافیت و کربن آمورف در کنار هم به وجود آمده است. تخلخل کربنادو از ۱ درصد تخلخل کم) تا ۱۰ درصد تخلخل زیاد است که متغیر بودن وزن…

آیا در بازار آمیتیست مصنوعی یافت میشود؟

مشخصات سنگ آمیتیست چیست؟ آمیتیست سنگی شفاف با سختی 7 در مقیاس موهس و جزو پرطرفدارترین نوع در خانواده کوارتز می باشد. رنگ این گوهر به علت ترکیبات ناخالصی آهن دار است. این گوهر معمولا به صورت کریستال شش وجهی یافت می شود و در سنگهای آذرین و دگرگونی، به ویژه گرانیت و گنیس (سنگ جرقه)…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست
باز کردن چت
1
پشتیبانی واتس اپ
در واتس اپ به ما پیام بدید
سلام
کارشناس جواهرات در خدمت شماس