رنگ و درخشش در یاقوت به چه صورت است؟

یاقوت ستاره ای یا یاقوت استار

یاقوت

این مورد در اصل یک پدیده طبیعی است که برروی برخی یاقوت ها وجود دارد. در مواردی که داخل یاقوت، ناخالصی های سوزنی شکل وجود داشته باشد و یاقوت به صورت دامله (گنبدی-تراش مرسوم عقیق) تراش خورده باشد، بر اثر برخورد نور به ناخالصی های سوزنی پدیده زیبایی به اسم ستاره بوجود می آید.

یاقوت کبود آبی اصل متعلق به کشمیر است 

یاقوت کبود آبی رنگ اصل، متعلق به کشمیر بوده و شاید نتوان یکی از آن ها را به طور مستقیم از آن منطقه به دست آورد. برندهای محبوب موجود در بازار اغلب دارای کیفیت پایین تر هستند.

یاقوت زرد (Yellow Sapphire)

به کانی کوراندومی که دارای طیف رنگی زرد کمرنگ، زرد پر رنگ، نارنجی، طلایی و ترکیب قهوه ای با رنگ های قبل باشد یاقوت زرد گفته می شود. این رنگ به ندرت کشف می شود و بیشتر یاقوت های زرد بازار به وسیله دستکاری هایی شیمیایی و به سازی بر روی یاقوت کبود که توسط انسان ها انجام می شود به‌وجود می آید اما از نظر ارزش چیزی از یاقوت قرمز و کبود کم نداشته و مناسب افرادی است که رنگ زرد را پسند می کنند.

تراش یاقوت ستاره دار

اکثر یاقوت های ستاره بدون توجه به میزان شفافیت یا کدر بودن آن به صورت دامله یا همان گنبدی شکل تراش داده می شوند. زیرا این نوع تراش باعث می شود ستاره روی سنگ بهتر نمایش داده شود. یک تراش خوب دامله باید دارای تقارن خوب و گنبدی صاف بوده و از هر زاویه ای که به گوهر نگاه می کنید باید حالت گرد آن قابل مشاهده باشد.

یاقوت کبود آبی برای انگشت وسط افراد مورد استفاده قرار می گیرد

یاقوت

اگرچه این کار ضروری نیست، اما یاقوت کبود آبی معمولاً برای انگشت وسط افراد مورداستفاده قرار می‌گیرد. دلیل این کار باورهای ستاره‌شناسی است که استفاده از یاقوت کبود آبی در انگشت وسط را برای فرد، پرمنفعت می‌داند. بااین‌حال انتخاب نهایی با شماست.

یاقوت نوع سرخ‌رنگ و متبلور کوراندوم است که بعد از الماس سخت‌ترین کانی‌ها محسوب می‌شود. درجه سختی یاقوت ۹ در مقیاس موس است. کوراندوم از کانی‌های سنگ‌های آذرین است و نوعی آلومین (اکسید آلومینیوم) محسوب می‌شود که ممکن است حاوی مقدار کمی ناخالصی از عناصری همچون تیتانیوم، مس، منگنز، کروم و آهن باشد. وجود این ناخالصی‌ها باعث ایجاد رنگ‌های مختلف مانند آبی، زرد، بنفش، صورتی، نارنجی، و سرخ در کوراندوم می‌شود.

رنگ و درخشش

یکی از راه های شناخت یاقوت اصل از تقلبی رنگ آنها می باشد. یاقوت های اصل در مقابل نور چراغ درخشان و شفاف هستند و سنگ های تقلبی اغلب به صورت کدر هستند. اگر سنگ جواهری مایل به قرمز تیره باشد احتمال دارد که سنگ گارنت باشد. رنگ ثابت و قرمز یاقوت را در همه جای سنگ بررسی کنید و اگر نقاطی را پیدا کردید که خراش خورده و رنگ دیگر دارند مشخص کننده تقلبی بودن یاقوت است.

یاقوت کبود آبی دارای اهمیت و ارزش ستاره‌ شناسی است

یاقوت

یاقوت کبود آبی از نظر علم ستاره‌ شناسی بخشی از زحل بوده و گردش های زحلی نیز می توانند زندگی یک فرد را زیر و رو کنند. در نتیجه این سنگ، در مقایسه با سنگ های دیگر دارای اهمیت بالای ستاره شناسی  است.

 

هنگام استخراج یاقوت ممکن است چه سنگهایی همراه آن یافت شود؟

از سنگ یاقوت سرخ چه می دانید؟ یاقوت سرخ یا روبی (Ruby) گوهری با انواع رنگ قرمز و سختی 9 در مقیاس موهس می باشد. سنگ یاقوت سرخ همانند یاقوت کبود از خانواده کروندوم (Corundum) می باشد. تا 200 سال پیش تصور می شد روبی از نظر ترکیب شیمیایی مشابه اسپینل قرمز (Red Spinel) و گارنت…

بهترین نوع سنگ لاجورد کدام است؟

سنگ لاجورد چیست و چه خصوصیاتی دارد؟ سنگ لاجورد یا لاپیس لازولی (به انگلیسی Lapis Lazuli)، سنگی نیمه قیمتی با رنگ آبی متمایل به رنگ نیلی تا بنفش با درجه سختی 5 – 5.5 در مقیاس موهس است که به طور نسبی به حرارت، فشار، محلولهای گرم، اسیدها و محلول های قلیایی بسیار حساس است. سنگ لاجورد تورق نداشته…

سنگ گارنت آندرادیت در کدام کشورها یافت میشود؟

سنگ گارنت چیست؟ سنگ گارنت جزو سنگهای قیمتی تا نیمه قیمتی محسوب می شود که با درجه سختی و رنگهای مختلفی یافت می شوند. انواع سبز این کانی دارای نگین هایی بسیار زیبا و گران قیمت هستند و نوع نارنجی رنگ آنها عموما مورد توجه کلکسیونرها می باشند. مشخصات سنگ گارنت گارنت سنگی با سیستم…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست
باز کردن چت
1
پشتیبانی واتس اپ
در واتس اپ به ما پیام بدید
سلام
کارشناس جواهرات در خدمت شماس